Eigen vervoer

Waarvoor is de eigen vervoer verzekering?

Met een Eigen vervoerverzekering verzekert u spullen in uw bedrijfswagen in heel Europa. Bijvoorbeeld goederen die u net heeft
gekocht of die u naar een klant brengt. Of gereedschap dat u voor uw werk gebruikt.

Waar bent u voor verzekerd?

U bent verzekerd voor beschadiging of diefstal van spullen in uw bedrijfswagen. De dekking geldt 24 uur per dag, dus als u rijdt en ook als u geparkeerd staat. Er zijn geen speciale beveiligingsmaatregelen nodig, zoals extra sloten of een diefstalalarm.

U krijgt schade aan goederen meestal vergoed op basis van de factuurwaarde. Bij schade aan gereedschap vergoeden we de reparatiekosten of de dagwaarde. Normaal gesproken betalen wij niet meer dan het verzekerde bedrag. U vindt dit bedrag op uw polis. Daarnaast vergoeden wij eventuele expertisekosten voor het vaststellen van de schade en bereddingskosten om acute schade te beperken.

De premie is onder andere afhankelijk van de bedrijfsactiviteiten, het aantal vervoermiddelen dat u verzekert en het verzekerd bedrag per vervoermiddel.

Waar bent u bijvoorbeeld niet voor verzekerd?

U bent niet verzekerd voor:

  • diefstal zonder sporen van braak;
  • diefstal van spullen uit een open aanhanger of aanhangwagen met dekzeil;
  • schade die geleidelijk is ontstaan, zoals roestvorming;
  • spullen die kwijt zijn zonder duidelijke oorzaak;
  • schade aan goederen waarin u volgens de wet niet mag handelen of waarvoor u geen geldige import- of exportvergunning heeft.

In de polisvoorwaarden staat precies wanneer er wel betaald wordt en wanneer niet.

 

Kunnen wij de premie en voorwaarden wijzigen?

Ja, wij kunnen de premie en voorwaarden van deze verzekering wijzigen. Als we dat doen, dan hoort u dat ruim van tevoren van ons. Bent u het niet eens met de wijziging? Dan kunt u de verzekering opzeggen.

Wanneer eindigt de verzekering?

De verzekering eindigt als u de verzekering opzegt. Dat kan elke dag en er is geen opzegtermijn. U kunt de verzekering opzeggen via uw verzekeringsadviseur.

Wat mag u van ons verwachten?

  • We helpen u bij schade altijd zo snel mogelijk.
  • We beoordelen de schade altijd zo goed mogelijk.
    Als het nodig is, dan schakelen we een expert in.
  • We handelen de schade zorgvuldig af.
  • We informeren u over veranderingen. Denk aan wijzigingen in de premie en voorwaarden of veranderingen in de dekking.

Wat zijn uw verplichtingen?

  • Meld schade zo snel mogelijk.
  • Geef ons altijd de juiste informatie.
  • Verandert er iets in uw gegevens? Geef dat dan altijd zo snel mogelijk aan ons door. Denk aan wijzigingen in uw bedrijfsactiviteiten, contactgegevens, adres of rekeningnummer.
  • Betaal op tijd de premie.
  • Probeer schade te voorkomen.

Wat moet u altijd doen bij schade?

  • Geef schade zo snel mogelijk door aan ons of aan uw verzekeringsadviseur.
  • Is er sprake van diefstal of een ander misdrijf? Doe dan direct aangifte bij de politie.
  • Help mee aan alles wat wij doen om de schade af te handelen.

Meer informatie

Wilt u meer informatie of een persoonlijk advies? Neem dan contact op met één van onze adviseurs via info@van-helvoortbv.nl of 0492 37 11 00.

Verzekeringskaarten

 

Aan bovenstaande informatie kunt u geen rechten ontlenen. Uw rechten op dekking en dienstverlening staan in uw polis.

Overzicht pakketkorting Privépakket

Bij één of meer verzekeringen uit ons Privépakket bieden wij u een korting aan. Hoe meer verzekeringen uit het Privépakket u heeft, hoe hoger de korting die u krijgt. Voor de exacte korting kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via 0492 37 11 00.

Looptijd Privépakket

Heeft u meer verzekeringen uit dit pakket dan hebben deze allemaal dezelfde verlengingsdatum. Het Privépakket loopt vanaf het moment van afsluiten tot de verlengingsdatum van het pakket (maximaal 1 jaar). Daarna wordt het pakket ieder jaar op de verlengingsdatum verlengd met 1 jaar. Na de verlenging is het pakket op elk moment opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.

Schade melden

Schade kunt u op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Via het online schadeformulier (algemeen)
  2. Via een papieren schadeformulier. U kunt hier de pdf downloaden. Vul deze zo volledig mogelijk in en stuur hem per post of e-mail hem naar ons toe.

Natuurlijk kunt u ook altijd persoonlijk contact opnemen met één van onze medewerkers van de afdeling schade:

Johan Heijmans 0492 37 11 67
Alex de Beer 0492 37 11 65
Debbie van Berlo 0492 37 11 71
Wendy van der Aa 0492 37 11 61
Spoed buiten kantoortijden?

Bij SPOED buiten kantoortijden kunt u bellen naar 0492 – 37 11 00. U krijgt dan één van onze medewerkers van de afdeling schade aan de lijn. Hij / zij zal u helpen / begeleiden bij uw schade.

Wijzigingen doorgeven

Geef wijzigingen in uw gezinssituatie, woonsituatie of een verhuizing altijd zo spoedig mogelijk aan ons door. Deze wijzigingen kunnen namelijk invloed hebben op uw verzekeringen en de premie die u betaalt. In de voorwaarden van het Van Helvoort Privé Pakket staat precies welke wijzigingen u aan ons door moet geven.Vul hier ons wijzigingsformulier in om direct uw wijziging(en) door te geven

Verzekeringskaarten

Verzekeringskaarten zijn opgesteld volgens de regels van het Verbond van Verzekeraars. U kunt aan deze verzekeringskaarten geen rechten ontlenen.