Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot uw reis- en annuleringsverzekering en het coronavirus.
Het coronavirus is bij mij vastgesteld vlak voor vertrek. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?
Bent u via ons bij ASR verzekerd? Vanaf 7 juni 2021 geldt het volgende: Bent u op het moment van boeken niet besmet met corona, maar raakt u vlak voor vertrek onverhoopt besmet en kunt u dit aantonen? Dan kunt u een beroep doen op uw annuleringsverzekering.
Mijn reisbestemming heeft geen negatief reisadvies (code groen of geel). Biedt mijn reisverzekering dekking tijdens mijn reis?
Uw reisverzekering biedt dekking. Hierbij geldt onder andere het volgende:
- Hebt u geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan zijn de kosten van een geneeskundige of tandheelkundige behandeling die u tijdens uw reis plotseling moet ondergaan verzekerd als aanvulling op de vergoeding van uw zorgverzekering. Let op: uw zorgverzekering moet ook dekking bieden in het land waar u op reis bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit uw reisverzekering gedaan.
- Noodzakelijke extra reis- en verblijfskosten van u en, als dat noodzakelijk is, van 1 meereizende persoon, als gevolg van ernstige ziekte zijn verzekerd.
- Geldt er in het land van uw reisbestemming een quarantaineverplichting bij aankomst? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd
Blijft mijn reisverzekering geldig als ik door het coronavirus langer op reis ben dan gepland?
Duurt uw reis door onvoorziene vertraging, buiten uw wil om, langer dan dit aantal geplande dagen? Dan blijft uw reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat u naar huis kunt terugkeren.
Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven (uitreisverbod). Is dit verzekerd?
Nee. Neem hiervoor contact op met uw reisorganisatie, hotel of vervoersmaatschappij.