Woonhuis-/ gebouwenverzekering

Wat is verzekerd?

Met de gebouwverzekering bent u verzekerd voor schade door brand en plotselinge, onverwachte gebeurtenissen van buitenaf.

U kunt hierbij denken aan schade aan uw woning, bijgebouw of tuin door:

  • Inbraak
  • Brand
  • Blikseminslag
  • Hagel en sneeuw
  • Ontploffing
  • Instorting
  • Aanrijding
  • Neerstortende vliegtuigen
  • Stormschade (soms geldt hiervoor een eigen risico)

Daarbij bent u verzekerd tegen de kosten van onderdak elders, als uw woning onbewoonbaar is.

Kosten van beredding, expertise en opruimen worden onbeperkt vergoed en ook schade aan (nagelvaste) eigendommen van derden is bij ons verzekerd.

    Glasverzekering

    Standaard bent u niet verzekerd voor het glas in uw woning. Hiervoor kunt u wel de aanvullende dekking glas afsluiten. Opgelopen schade wordt dan niet in geld, maar in glas uitgekeerd. Gebroken of beschadigde ruiten worden zo snel mogelijk vervangen. Tijdelijke noodvoorzieningen vallen ook onder deze verzekering.

    De glasverzekering is een keuzemodule van onze woonhuisverzekering. Met onze glasverzekering bent u verzekerd voor schade aan uw ruiten. Dit kan beschadiging zijn of breuk. Ook de kosten voor het aanbrengen van noodvoorzieningen worden door ons vergoed. Overleg hiervoor wel altijd even met een van onze medewerkers. En is er in uw woonhuis schade ontstaan aan uw inboedel door scherven van de verzekerde ruiten? Als dit niet vergoed wordt door een andere verzekering, dan is deze schade tot 250,- euro per gebeurtenis meeverzekerd.

    Wat is er niet verzekerd?

    De glasverzekering geldt, tenzij anders op de polis vermeld, niet voor:

    • Glas in windschermen, op balkons, in trappenhuizen, in portieken of in terreinafscheidingen;
    • Schilderingen, opschriften of versieringen die op het glas zijn aangebracht;
    • Gebogen, bewerkt, gehard of gelaagd glas, spiegeldraadglas of gebrandschilderd glas in lood;

    Wat kunt u nog meer verzekeren?

    De woonhuis-/gebouwverzekering valt onder het van Helvoort Privé Pakket (VHPP). Dit pakket is een bijzonder complete verzekering waarmee u in één pakket de meest voorkomende verzekeringen op het gebied van wonen kunt onderbrengen.

    U kunt bij het VHPP kiezen uit 17 verschillende verzekeringen. Voor elk van die verzekeringen kunt u in het pakket rekenen op een zeer ruime dekking. U hoeft zich bovendien geen zorgen te maken over onverwachte uitsluitingen. Het Van Helvoort Privé Pakket doorstaat elke vergelijking met andere verzekeringen. Beter nog, elke vergelijking valt in het voordeel van het Privé Pakket uit.

    Bij het Van Helvoort Privé Pakket kunt u als het ware uw eigen pakket samenstellen. U kunt verder kiezen uit de volgende modules:

    Kiest u voor twee of meer verzekeringen uit dit pakket, dan ontvangt u van ons een pakketkorting. Hoe meer verzekeringen u afsluit, hoe hoger de pakketkorting.

    * De aanhangwagen-, bromfiets- en rechtsbijstandverzekering tellen niet mee voor het aantal verzekeringen voor de pakketkorting. Deze verzekeringen profiteren wel van de pakketkorting van de overige schadeverzekeringen.

    Persoonlijk advies

    Omdat wij belang hechten aan een persoonlijk en speciaal op uw situatie afgestemd advies, kunnen wij u online geen offerte geven. Voor een vrijblijvende offerte belt u naar 0492 37 11 00. Een van onze adviseurs helpt u dan graag verder.

    Extra informatie

    Extra korting

    Bij één of meer verzekeringen uit ons Privépakket bieden wij u een korting aan. Hoe meer verzekeringen uit het Privépakket u heeft, hoe hoger de korting die u krijgt. Voor de exacte korting kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via 0492 37 11 00.

    Looptijd gebouwverzekering

    Heeft u meer verzekeringen uit dit pakket dan hebben deze allemaal dezelfde verlengingsdatum. Het Privépakket loopt vanaf het moment van afsluiten tot de verlengingsdatum van het pakket (maximaal 1 jaar). Daarna wordt het pakket ieder jaar op de verlengingsdatum verlengd met 1 jaar. Na de verlenging is het pakket op elk moment opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.

    Schade melden

    Schade kunt u op twee manieren aan ons doorgeven:

    1. Via het online schadeformulier (algemeen)
    2. Via een papieren schadeformulier. U kunt hier de pdf downloaden. Vul deze zo volledig mogelijk in en stuur hem per post of e-mail hem naar ons toe.

    Natuurlijk kunt u ook altijd persoonlijk contact opnemen met één van onze medewerkers van de afdeling schade:

    Johan Heijmans 0492 37 11 67
    Alex de Beer 0492 37 11 65
    Debbie van Berlo 0492 37 11 71
    Wendy van der Aa 0492 37 11 61
    Spoed buiten kantoortijden?

    Bij SPOED buiten kantoortijden kunt u bellen naar 0492 – 37 11 00. U krijgt dan één van onze medewerkers van de afdeling schade aan de lijn. Hij / zij zal u helpen / begeleiden bij uw schade.

    Wijzigingen doorgeven

    Geef wijzigingen in uw gezinssituatie, woonsituatie of een verhuizing altijd zo spoedig mogelijk aan ons door. Deze wijzigingen kunnen namelijk invloed hebben op uw verzekeringen en de premie die u betaalt. In de voorwaarden van het Van Helvoort Privé Pakket staat precies welke wijzigingen u aan ons door moet geven.Vul hier ons wijzigingsformulier in om direct uw wijziging(en) door te geven

    Verzekeringskaarten

    Verzekeringskaarten zijn opgesteld volgens de regels van het Verbond van Verzekeraars. U kunt aan deze verzekeringskaarten geen rechten ontlenen.